Sunday, 11 March 2012

HEY, Budak Gemok !


ASSALAMUALAIKUM,

' 59 ' ! no ape tu kawan2....? alahai, nie y sedih na gtaw neh~~  berat kamek naik ' 9 kg ' taok.... ni laa padah nyerr daa igt bdn tuh CNTEK sgt~~  hmm, tension gilerr memikir kan berat badan y bg aq angka y cukup besar...


so, mulai skarang stiap pagi sye akan 'lompat bintang' & 'skipping' mcm kat icon ats tuh... alahai, sye gemok mcm tu kerr...? ohh tidak... ! #pengsan~~   ----5 minit kemudian---   #bru terjage~~  #ketuk2 kpale~~  huh, papepon wish me luck k kawan....  hope boleh hilangkn balek 9 angka kt blakang tuh... eh tata kawan2, mk sye pggil soh mkn... err hee... tape sye mkn sikit jerr.. sikit jerrk.. jgn risau... hehe...  salam...

                                                                               with love,
                               Dayah Anak Mail

Saturday, 10 March 2012

Sahabat,Membe & Kawan...


SAHABAT...

bunyinya indah,
sebutannya mudah,
ada udang disebalik batu?
tade sape y tahu...

MEMBE...

bunyinya kasar,
orang panggil ayat pasar,
hatinya bagus?
well, who knows...

KAWAN...

bunyinya ringkas,
nmpk ikhlas,
istilah 'kawan makan kawan' ,
seakan beri amaran..


ASSALAMUALAIKUM,

SAHABAT , MEMBE & KAWAN....  walau ape pon beza nye dari segi bunyi,tanggapan mahupun pandangan, ketige2 perkataan ini membawa maksud y sama iaitu seseorang insan y sentiasa ada disisi kita kala kita memerlukan nya.... mereka umpama "POKOK y sentiasa ada ditempatnya ketika kita memerlukan tempat untuk berteduh dan bersandar".. ataupun seperti "kutub N dan S pada magnet y sentiasa 'attract' antara satu sama lain ".... begitulah tafsiran sye terhadap insan y bergelar sahabat atau membe mahupun kawan... :)

hehe sorry puisi berterabur... :D sesungguhnya aku amat merindui insan itu... khas buat AFIQAH AZALAN, FATIN AMYRA, NURSARAH HASRAN, FARHA ADRIANNA, SAIDATUL IJRA dan semua sahabat,membe dan kawan aku... :) salam....



                with Love,
                Dayah anak mail.